اهمیت داشتن مشاور در زمینه سیستم‌های نظارت تصویری و فناوری اطلاعات

 
مشاور سیستم های نظارت تصویریبا پیشرفت روز افزون تکنولوژی در دنیای امروزه تعداد بسیار زیادی از مشاغل و کسب و کار‌ها برای جا نماندن از سرعت پیشرفت فناوری‌های روز، به سراغ مشاوران فناوری اطلاعات می‌روند. لیکن برای درک بهتر اهمیت داشتن مشاور در زمینه سیستم‌های نظارت تصویری و فناوری در مرحله اول به تعریف مشاور فناوری اطلاعات می‌پردازیم.

در واقع مشاور فناوری زیر شاخه‌ای از علم مشاوره است. یک مشاور فناوری به صاحبان مشاغل برای رسیدن به اهداف کاری، راهنمایی‌هایی در جهت استفاده از فناوری اطلاعات ارائه می‌دهد. عدم توجه کافی صاحبان کسب و کار به مشاوران موجب این می‌شود که سرعت و دقت کافی برای رسیدن به اهداف خود را نداشته باشند. در نتیجه ممکن است، رقابت را به سایر رقبای تجاری خود واگذار کنند و در این امر شکست بخورند. 

هر مشاور فناوری اطلاعات موظف است، برنامه ریزی راهبردی، توسعه و اداره سیستم‌های اطلاعاتی، کنترل و پیاده‌سازی را برای کارفرما (صاحبان کسب و کار) انجام دهد. یک مشاوران فناوری اطلاعات می‌بایست دانش مورد نیاز در حوزه آی تی و شرکت و سازمان مربوطه را داشته باشد.مشاور سیستم های نظارت تصویری

 

مشاور فناوری اطلاعات کیست و چه وظایفی دارد؟

یک مشاور فناوری اطلاعات با توجه به روند کاری سازمان، شرکت و… ، نقاط قوت و ضعف هر کسب و کار را شناسایی کرده و متناسب با پتانسیل‌های موجود استراتژی‌های مناسبی را به صاحبان کسب و کارها ارائه می‌دهد. در کنار این موضوع مشاوران با پیشنهادهای خود به شما کمک می‌کنند، که بیشتر بازده را از کار خود داشته باشید. 

به صورت کلی می‌شود اینگونه بیان کرد: که خدمات مشاوره فناوری اطلاعات وظیفه تدوین استراتژی‌های گوناگون به جهت رسیدن به اهداف صاحبان کسب و کار با بیشترین بازدهی است. به علاوه این که به عنوان یک راهنما در مباحث با موضوع امنیت اطلاعات، توسعه وب و مباحث مربوط به آن‌ها در کنار شما خواهد بود. در این خدمات از نقطه آغازین تدوین برنامه ریزی و استراتژی‌های مناسب تا عملیاتی کردن نقشه‌های برنامه ریزی شده، مشاوران همراه شما هستند. 

اهمیت استفاده از مشاور it متخصص و حرفه‌ای در این است که به شما تضمین موفقیت در کسب و کار را می‌دهد و با راهنمایی‌ها و پیشنهادهای خود، شمارا در مسیر درست موفقیت قرار می‌دهد. در صورتی که بدون حضور مشاور احتمال بیراهه رفتن در مسیر موفقیت و گم کردن راه اصلی توسط صاحبان کسب و کار وجود دارد. 

به همین جهت اگر شما به دنبال آن هستید که کسب و کار خود را در بهترین مسیر برای رسیدن به موفقیت قرار دهید، استفاده از یک مشاور متخصص، با تجربه و حرفه‌ای را باید در صدر لیست اولویت‌های خود قرار دهید.  مشاور سیستم های نظارت تصویری

شرکت شبکه گستر ساینا با نزدیک به دو دهه تجربه در زمینه سیستم‌های نظارت تصویری و امنیتی، شبکه‌های کامپیوتری، مخابراتی و همچنین در حوزه طراحی و پیاده‌سازی نرم‌افزار‌های تخصصی تحت پلتفرم‌های مختلف آماده همراهی شما برای رسیدن به موفقیت است. همچنین مشاوره و پیمانکاری ادارات دولتی و شرکت‌های خصوصی این شرکت را در زمره‌ی فعال‌ترین شرکت‌ها و موسسات در زمینه فناوری و اطلاعات قرار داده است. ما آخرین تکنولوژی‌ها و فناوری‌های دنیا در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات را به مشتریان خود، شامل کاربران مبتدی و خانگی، واحد‌ها تجاری کوچک و بزرگ، سازمان‌های بزرگ دولتی و خصوصی پیشنهاد می‌نماییم و تلاش می‌کنیم تا مشتریان ما در سراسر ایران ضمن در اختیار داشتن جدیدترین و بهترین تجهیزات، کمترین هزینه را متحمل شوند. 

مشاور فناوری اطلاعات چه کمکی به صاحبان کسب و کار می‌کند؟

هر شرکت و یا سازمان برای رسیدن به اهداف و جایگاهی که مد نظرش دارد نیازمند یک نقشه راه و دورنگری است. مشاوران فناوری اطلاعات و طراح‌های سیستم‌های نظارت تصویری با شناخت پتانسیل‌های موجود به صاحبان کسب و کار کمک می‌کند به این دورنگری برسند. همچنین مشاوران به عنوان راهنمای این نقشه راه هستند تا سازمان‌ها را به مقصد مورد نظر خود برسانند.

مشاور و طراح سیستم‌های نظارت تصویری

به طور قطع حفاظت و نگهداری از اشیاء و اسناد قیمتی، بناها و اماکن عمومی و خصوصی و یا اطلاعات و داده‌ای مجازی با ارزش و خصوصی در طول تاریخ همیشه یکی از مهم‌ترین مشغولیت‌های ذهنی انسان بوده است. در طول تاریخ برای محافظت، نگهبانی و پاسداری از شیوه‌های سنتی مانند استفاده از نگهبانان خبره، استفاده از انواع تله‌ها و… رواج داشته است.
امروزه نیز با توجه به پیشرفت علوم مختلف شیوه‌های جدیدی برای حراست و نگهبانی وجود دارد. یکی ازمهم‌ترین و پر کاربردترین شیوه‌ها سیستم‌های نظارت تصویری است. با توجه به گستردگی موضوعات حفاظتی مانند: اماکن مالی، نظامی، سیاسی و… که نیازمند وجود تمهیدات ویژه برای ایجاد و حفظ امنیت و در کنار وجود اماکنی مانند کارخانه‌ها مجتمع‌های مسکونی، مجتمع‌های تجاری و… که نیازمند سیستم‌های نظارتی به جهت نظارت بر عملکرد زیر مجموعه‌های خود هستند، اهمیت استفاده از مشاور و طراح سیستم‌های نظارت تصویری رو دو چندان می‌کند.

کاربرد سیستم‌های نظارت تصویری

 

بیش‌تر از سه دهه از ورود سیستم‌های نظارتی به کسب و کارها می‌گذرد. در کنار استفاده امنیتی و حفاظتی از این سیستم‌ها به عنوان نیروی پشتیبان تیم‌های حراستی و نگهبانی، به مرور زمان صاحبان کسب و کار به این نتیجه رسیدند، که برای بررسی روند کاری خط تولید، منابع انسانی و… و جمع آوری داده‌های تصویری به عنوان پایگاهی جامع از اطلاعات برای کاربردهای آماری و… مناسب‌ترین گزینه استفاده از سیستم‌های نظارت تصویری می‌باشد. 

همانگونه می‌دانید، استفاده از سیستم‌های نظارتی در تمامی اماکن و کسب و کارهای شخصی و دولتی و… بسیار رایج است. دقت بالا و توانایی ذخیره داده‌های تصویری برای مراجعه بعدی و… دلایل محبوبیت استفاد از این سیستم‌ها است. در ادامه تعدادی از ویژگی‌های استفاده از سیستم‌های نظارت تصویری را بررسی می‌کنیم. 

  • امکان شناسایی چهره‌ها بر مبنای دیتابیس از پیش مشخص و نمایش اطلاعات آن‌ها بر روی صفحه مانیتور
  • امکان ارائه‌ی و مشاهده تصاویر محیط پیرامون در هزاران کیلومتر آن طرف تر، بر روی گوشی تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و یا کامپیوتر، بدون نیاز به حضور در محل
  • امکان دریافت تصاویر با وضوح بالا در لایو (زنده) و بازپخش
  • امکان کنترل تردد خودروها و تشخیص پلاک و ثبت آن توسط دوربین مداربسته پلاک خوان (ANPR)
  • امکان تشخیص دمای بدن انسان‌ها به منظور کنترل و پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کوید-۱۹، پیشگیری از آتش سوزی‌های بزرگ در انبار مهمات، جنگل ها، مزارع و …، کنترل مرزهای و محیط‌های نظامی به منظور تشخیص انسان از ابزارآلات جنگی با استفاده از دوربین حرارتی (Thermal)
  • امکان تفکیک وقایعی چون: تشخیص حرکت، عبور از خط یا محدوده‌ی فرضی، تشخیص و شناسایی چهره و … در بازپخش
  • امکان ارائه‌ی تصویر دید در شب با وضوح بالا (به صورت تمام رنگی و سیاه سفید)
 

جهت هماهنگی جلسات مشاوره با کارشناسان ساینا تماس بگیرید