اتاق مانیتورینگ

 

براساس تعریف، اتاق مانیتورینگ مکانی مرکزی است که در آن تکنسین ها و مدیران ،عملیات روزمره را برای یک نهاد معین،خواه کنترل یک ایستگاه پلیس،پالایشگاه یا سایر شرکت ها یاسازمان های فرآیند فشرده باشد مدیریت میکنند.اتاق های مانیتورینگ در صنایع مختلف از خطوط لوله نفت وگاز گرفته تا زندان ها و کنترل ترافیک هوایی استفاده میشوند. وظیفه اصلی اپراتور مرکز مانیتورینگ نظارت بر سیستم های هشدار و انجام هرگونه فعال سازی هشدار مطابق با دستور العمل های سازمان است که در آن عملیات روزانه در داخل سایت توسط دوربین مداربسته ،سیستم های هشدار داخلی و دستگاه های امنیتی خاص سایت نظارت میشود. 

  

طراحی اتاق مانیتورینگ میتواند تاثیر فراوانی بر عملکرد شما داشته باشد. به لطف نوآوری های تکنولوژی ،اتاقهای مانیتورینگ در طول سالها تکامل یافته و کارآمدتر از همیشه هستند.اتاق های مانیتورینگ مدرن برای پشتیبانی از بودجه های مختلف،نحوه کار،الزامات عملیاتی ،محیط ها و الزامات ایمنی طراحی می شوند.ما در شرکت شبکه گستر ساینا با تجهیز اتاق مانیتورینگ شما به بهترین مبلمان،چیدمان،نورپردازی و موارد دیگر،در مسیر درست قدم برمیداریم چرا که همه اینها جنبه های کلیدی برای طراحی اتاق مانیتورینگ هستند.

مجموع هزینه ها           

برنامه ریزی بسیاری در شرکت شبکه گستر ساینا برای طراحی اتاق های مانیتورینگ انجام میشود.یکی از بزرگترین جنبه های برنامه ریزی،محاسبه مجموع هزینه های بهبودها یا پیشرفت هایی است که میخواهید انجام دهید.درک این که چه چیزی با بودجه عملیاتی شما مطابقت دارد،شروع خوبی برای ایجاد چشم انداز ما در شرکت شبکه گستر ساینا است.

هزینه کنسول ها،سخت افزار،نور،ساخت وساز و صفحه نمایش را تاجایی که میتوانید درنظر بگیرید تا به خوبی آماده شوید. 

امنیت  

رفاه و سلامت کارکنان در طراحی و اجرای ما در شرکت شبکه گستر ساینا،نقش مهمی دارد.اتاق های مانیتورینگ نیاز با کار حساس و مهمی دارند که میتواند بسیار خسته کننده باشد،بنابراین راحتی در طراحی اتاق مانیتورینگ عالی،نکته ای کلیدی است.شما باید تمام تلاش خود را برای کاهش اثرات منفی که اپراتورها میتوانند تجربه کنند،ازجمله فشار چشم،خستگی،استرس،اضطراب،گردن درد،محدودیت فضای زانو وپا و موارد دیگر به کاربگیرید.اگر هنگام طراحی اتاق مانیتورینگ خود آنهارا در نظر نگیرید،اینها میتوانند تاثیرات زیادی برکارمندان و عملیات شما داشته باشد.   

مبلمان ارگونومیک که شامل قطعاتی مانند میزهای ایستاده وصندلی های 24 ساعته با طراحی ارگونومیک است،میتواند بهره وری را افزایش دهد ومحیط کاری بهتری ایجاد کند. طراحی اتاق مانیتورینگ سالم با مبلمان ارگونومیک،روحیه کلی کارکنان را بهبود میبخشدو عملکرد را بالا وکارآمد نگه میدارد.

تمرکز      

تمرکز یکی دیگر از جنبه های کلیدی است که در طراحی و اجرای اتاق مانیتورینگ سیستم های نظارت تصویری در شرکت شبکه گستر ساینا در نظر گرفته میشود.درحالی که برخی از تیم های عملیاتی ممکن است درمکان های مختلف پراکنده باشند،تمرکز تمام شاخه های مختلف تیم را دریک مکان گردهم می آورد.این امکان برقراری ارتباط وهمکاری آسان بین عملیات های مختلف را فراهم میکند.نظارت بر اطلاعات یکسان در یک اتاق مانیتورینگ که در آن همه در دسترس یکدیگر هستند،سیستم سریع تری ایجاد میکند.
طراحی یک اتاق مانیتورینگ با تمرکز در ذهن میتواند هزینه را کاهش دهد،زیرا شما فقط یک اتاق برای تجهیزات خواهید داشت.تمام اپراتورهای خود را در نظر داشته باشید و مطمئن شوید که فضای کافی برای انجام موثر کارخود دارند.                                      

نمایشگرهای دیجیتال پیشرفته

نمایشگرهای خوب یکی دیگر از جنبه های مهم طراحی اتاق مانیتورینگ دوربین مداربسته کارآمد است.تمام اطلاعات مهم روی مانیتورها نمایش داده میشود،به همین دلیل است که باید چندین مانیتور در یک اتاق داشته باشید و مطمئن شوید که برای افراد مناسب قابل مشاهده هستند.نشستن اپراتورها در ردیف ها میتواند دید را محدودکند، به همین دلیل است که بسیاری از  سازمان ها نمایشگرهای دیجیتال خود را سفارشی میکنند.این کار به صفحه نمایش های بیشتری نیاز دارد،اما احتمال خطا بااین انتخاب طراحی کاهش می یابد.همچنین برای جزئیات مختلف نمایشگرهای خود را در نظر بگیرید،مانند اندازه و اینکه آیا آنها قابلیت لمسی دارند یا خیر. همچنین سعی کنید محتوای نمایشی را طوری نگهدارید که اپراتورها تقریبا 70 درصد از زمان خود را به نمایشگرهای ردیف اول، 20 درصد در صفحه نمایش سطح 2 و 10 درصد در صفحه نمایش های ردیف 3 صرف کنند.

ایمنی

در زمان طراحی بهترین اتاق مانیتورینگ سیستم های نظارت تصویری برای سازمان شما،ما در شرکت شبکه گستر ساینا اقدامات احتیاطی ایمنی را درنظر داریم.اولین کاری که باید انجام شود این است که یک خروجی اضطراری ایمن را درطراحی اتاق مانیتورینگ دوربین مداربسته سازمان شما گنجانده شود.
همچنین اتاق رابه گونه ای تنظیم میکنیم که به کارکنان اجازه دهد در مواقع اضطراری به شیوه های امن و سازماندهی شده از اتاق خارج شوند.اتاق همچنین دارای آلارم هایی برای هشداربه کارکنان درمورد شرایط اضطراری است.

بهره وری          

 همچنین ما در شرکت شبکه گستر ساینا کارایی را در نظر میگیریم تا اتاق مانیتورینگ سیستم های نظارت تصویری شما را برای عملیات مدنظر بهینه کنیم. دسترسی آسان به مانیتورها،ماوس ها و صفحه کلیدها باید هدف اصلی باشد و داده ها باید نمایش داده شوند تا اپراتورها بتوانند تمام اطلاعات را به وضوح و بدون مانع مشاهده کنند.یک محیط کار کارآمد یک جریان کاری روان را ایجاد میکند و این مستقیما از چیدمان اتاق ناشی میشود.   

چیدمان طبقه         

ما در شرکت شبکه گستر ساینا  کارایی گزینه های مختلفی برای بهینه سازی چیدمان اتاق مانیتورینگ شما در راستای دستیابی به موفقیت داریم. طرحی انتخاب میشود که به بهترین وجه با عملیات روزانه شما در فضا سازگار باشد.استراتژی خروج اضطراری فوق الذکر رانیز در نظر خواهیم داشت.میتوانید از اتاق های مانیتورینگ دیگری که توسط شرکت شبکه گستر ساینا طراحی شده است الهام بگیرید که احساس میکنید سازمان شما میتواند برای عملیات خود ازآن الگوبرداری کند.
نکته مهم در مورد طراحی اتاق مانیتورینگ،انعطاف پذیری آن است.ایجاد یک طرح بندی موثر که همکاری،ارتباط و عملیات پیشگیرانه را تشویق میکند بسیار مهم است. به خاطر داشته باشید که برای کاهش حواس پرتی اپراتور، از ترافیک در پشت واحدهای مبلمان اتاق کنترل،میتوان پانلهای حریم خصوصی را به هر ردیف مبلمان اتاق کنترل اضافه کرد.

نورپردازی         

نورپردازی در اتاق های مانیتورینگ سیستم های نظارت تصویری میتواند مشکل باشد.برخی از اتاق های مانیتورینگ دوربین مداربسته 24/7 کار میکنند و نور میتواند متفاوت باشد: برخی از فضاها دارای چندین چراغ یا فقط یک چراغ،پنجره یا بدون پنجره هستند.گفته میشود که نور طبیعی بهره وری را بهبود میبخشد و فشار چشم را کاهش میدهد،بنابراین ممکن است یک گزینه در برنامه ریزی شما باشد. نور محیطی که معمولا در اطراف کنسول ها در یک محیط تاریک قرار میگیرد،همچنین میتواند راحتی در اتاق کنترل را بهبود بخشد.این یک گزینه عالی است زیرا برای چشمان شما راحت تر از اتاقی پر از لامپ های سفید است. ممکن است شرایطی داشته باشید که برای به حداقل رساندن حواس پرتی،به پنجره نیاز نباشد.نورپردازی کم نیز میتواند گزینه بسیار موثری باشد،زیرا امکان تنظیم سطوح روشنایی را در هرزمانی از روز فراهم میکند. 

کنسول ها

نوع کنسول هایی که اتاق خود را با آنها پرمیکنید میتواند براساس صنعت و برنامه های کاربردی متفاوت باشد. درحالت ایده آل،میخواهید روی کنسول هایی با مانیتورهای متعدد و فضای ذخیره سازی ایمن سرمایه گذاری کنید.همچنین میتوانید یک گزینه ارگونومیک تر با تحرک بهتر را انتخاب کنید.بازهم توصیه ما در شرکت شبکه گستر ساینا این است که نوع کنسولی که انتخاب میکنید باید براساس کاری باشد که سازمان شما ارائه میدهد.

ما در شرکت شبکه گستر ساینا در هنگام طراحی و اجرای یک اتاق مانیتورینگ،فاکتورهای زیادی را در نظر میگیریم تا محل کارتان به بهترین شکل ممکن باشد.با در نظر گرفتن گزینه های مختلف طراحی،میتوانید اتاق مانیتورینگ سیستم های نظارت تصویری رویایی خودرا ایجاد کنید و عملیات را برای سال های آینده به طور روان وموثر ادامه دهید.

برای آشنایی بیشتر و همچنین مشاوره رایگان در خصوص اتاق های مانیتورینگ با ما تماس بگیرید

02154029000
02632620000