طراحی شبکه کامپیوتری از جمله موارد تخصصی و پیچیده است؛ که سازمان‌های مدرن امروزی نیاز زیادی به آن دارند. این روزها فناوری اطلاعات و ارتباطات روش انجام بسیاری از کارها را تغییر داده و به ارتباطات شکلی نو و ویژه بخشیده است. در بسیاری از این سازمان‌ها طراحی شبکه کامپیوتری به عنوان زیرساختی ضروری نقش آفرینی می‌کند. زیرساختی که نبود آن می‌تواند مشکلاتی اساسی در فرآیندهای کاری آن سازمان ایجاد کند.

یکی از خدمات ما در مجموعه شبکه گستر ساینا، طراحی شبکه کامپیوتری برای سازمان‌های گوناگون، با توجه به نیازهای ویژه آنها است. تجربه طولانی و تخصص بالای تکنسین‌های ما، در کنار دسترسی مناسب به سخت افزارهای مورد نیاز، باعث شده تا خدمات ما در زمینه طراحی شبکه کامپیوتری مورد اعتماد بسیاری از سازمان‌های کوچک و بزرگ قرار بگیرد.

طراحی شبکه های کامپیوتری

وسعت و پیچیدگی طراحی شبکه کامپیوتری ، از جمله دغدغه‌های مدیران آی تی سازمان‌های گوناگون است. از سویی متخصصان طراحی شبکه کامپیوتری ، با توجه به این نکات، همیشه تاکید زیادی بر ارائه طرحی جامع و روشی هدفمند در طراحی شبکه کامپیوتری دارند.

این شبکه‌ها در ساده‌ترین حالت باید بتوانند ارتباط افراد سازمان با یک‌دیگر را به بهترین شکل ممکن تسهیل کنند. تسهیل ارتباطات صوتی، ارسال فایل و اسناد دیجیتال گوناگون به یک‌دیگر و سایر موارد مرتبط به ارتباطات، از جمله اولین و البته مهم‌ترین نیازهایی است که توسط طراحی شبکه کامپیوتری برطرف می‌شود.

یکی دیگر از مزایای معمول این شبکه، امکان استفاده از سرویس‌های گوناگون و برنامه‌های کاربردی، بر بستر شبکه است. این مزیت می‌تواند مزایای بسیاری را برای سازمان شما ایجاد کند. به عنوان مثال، نرم‌افزارهای مدیریت پروژه، نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و… از جمله مواردی است که کمک می‌کند تا امکان برنامه‌ریزی بهتر، مدیریت فعالیت‌ها و تنظیم روابط و دسترسی‌ها در سازمان ایجاد شود.

 

ویژگی‌های طراحی شبکه کامپیوتری با کیفیت

 

یک شبکه با کیفیت به عوامل زیادی بستگی دارد. در درجه اول مسئله طراحی شبکه کامپیوتری باید مورد توجه قرار بگیرد. طراحی این شبکه‌ها کار هرکسی نیست.

متخصص این حوزه باید به خوبی با امکاناتی که تکنولوژی در اختیارش قرار می‌دهد آشنا باشد. همچنین باید بتواند به دقت نیازهای هر سازمان را بررسی کرده و سپس تحلیلی درست از وضعیت موجود ارائه دهد.

این تحلیل مناسب است که در نهایت می‌تواند منجر به طراحی شبکه کامپیوتری با کیفیت شود. شبکه‌ای که به خوبی نیازهای سازمان را پوشش داده و در خدمت اهداف سازمانی قرار می‌گیرد.

البته یک شبکه با کیفیت تنها به نوع و سبک طراحی وابسته نیست. پس از سبک طراحی کیفیت و کارایی زیرساخت‌های سخت‌افزاری هستند که در نهایت کیفیت ارتباطات از طریق شبکه را تعیین می‌کنند. در این زمینه روز به روز قطعات و تجهیزات مدرن‌تری وارد بازار می‌شود؛ که معمولا سطح بالاتری از سرعت، کارایی، دسترسی و امنیت را ارائه می‌دهند.

با این وجود این هنر طراح شبکه است که با توجه به نیازهای سازمان، شبکه‌ای را طراحی کند که از نظر هزینه‌های ثابت اولیه و هزینه‌های نگهداری، در به‌صرفه‌ترین حالت ممکن قرار داشته باشد.

اما در نهایت نشان‌های طراحی شبکه کامپیوتری با کیفیت، در بسیاری از موارد بسیار شبیه به یک‌دیگر است. امنیت بالا و نفوذناپذیری اولین نشانه آن است. در واقع شبکه شما باید در برابر تلاش‌های گوناگون نفوذ، دارای دیوار آتش مستحکمی بوده و به‌خوبی بتواند از اسناد ارزشمند شما نگهداری و پشتیبانی کند.
نشانه دیگر راحتی کار با شبکه است. در واقع کاربران شبکه به‌طور معمول با سیستم‌های پیچیده کامپیوتری آشنا نیستند؛ بنابراین بسیار مهم است که با وجود حفظ امنیت و تعریف درست سطوح دسترسی، کار با شبکه و استفاده از آن برای همه تا حد ممکن ساده باشد.

امکان نظارت بر شبکه، پایداری شبکه، سهول تعمیر شبکه و امکان گسترش ساده شبکه در صورت نیاز، سایر مواردی است که یک شبکه خوب را از شبکه‌های دیگر متمایز می‌کند.

 

خدمات مجموعه شبکه گستر ساینا

 

ما مسئولیت ارتباطات سازمانی شما بر بستر شبکه‌های داخلی را بر عهده می‌گیریم. این خدمات از طراحی شبکه کامپیوتری آغاز شده؛ و تا پشتیبانی، نگهداری، تغییرات و گسترش آن ادامه خواهد داشت.

ما در مجموعه شبکه گستر ساینا، جمعی از متخصصان با تجربه در زمینه شبکه را گرد هم آورده‌ایم؛ تا بتوانیم بهترین خدمات را در این زمینه، با قیمت مناسب و در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار مشتریان خود قرار دهیم.