فروش تجهیزات شبکه یکی دیگر از خدمات تخصصی شرکت شبکه گستر ساینا است. این مجموعه دسترسی کاملی به انواع تجهیزات شبکه داشته و آنها را با قیمت مناسب، کیفیت بالا و گارانتی لازم، در اختیار شما قرار می‌دهد. دقت کنید که موضوع خرید تجهیزات شبکه تنها یک خرید ساده نیست. پیچیدگی این تجهیزات، موجب می‌شود که هنگام خرید آنها نیازمند دریافت مشاوره تخصصی باشید. بنابراین مجموعه شبکه گستر ساینا، در زمینه ارائه مشاوره خرید و فروش تجهیزات شبکه نیز، لحظه به لحظه در کنار شما خواهد بود؛ تا تجربه‌ای خوب از خرید و استفاده از این تجهیزات داشته باشید.

 

چند نکته درباره خرید تجهیزات شبکه

 

بهتر است تمام تجهیزات را از یک مرکز واحد خریداری کنید. این روش کمک می‌کند تا با دریافت مشاوره از مرکز مد نظر، از هماهنگی تجهیزات گوناگون با یکدیگر اطمینان کامل داشته باشید. همین‌طور طبیعتا با خرید بیشتر شانس بیشتری برای دریافت قیمت‌های مناسب‌تر خواهید داشت.

نکته دیگر توصیه به خرید تجهیزات شبکه از مرکزی است که ارائه دهنده خدمات طراحی شبکه و فروش تجهیزات شبکه است. این موضوع نیز باعث هماهنگی بیشتر، دریافت تضمین‌های لازم و پشتیبانی یک‌پارچه از سوی یک مرکز خواهد شد.

فروش تجهیزات شبکه معمولا از گارانتی معتبر برخوردار هستند. البته این گاهی صدق نمی‌کند. بنابراین به موضوع وجود گارانتی معتبر برای تجهیزات مهم خریداری شده توجه کنید. فروش تجهیزات شبکه نیز مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، به هر دلیلی ممکن است دچار نقص فنی شود. در این شرایط وجود گارانتی می‌تواند در کاهش هزینه‌های شما بسیار موثر باشد.

 

فروش انواع تجهیزات شبکه

 

فروش تجهیزات شبکه شامل مجموعه گسترده‌ای از ابزارهای الکترونیکی و تکمیلی آن می‌شود. در این بخش به معرفی کلی انواع تجهیزات شبکه می‌پردازیم:

فروش تجهیزات اکتیو شبکه اولین مورد است.

به زبان ساده منظور از تجهیزات اکتیو شبکه، تجهیزاتی هستند که مستقیما در مدیریت شبکه و انجام امور آن نقش اساسی دارند. این تجهیزات همانطور که از نام آن پیداست؛ برای انجام وظایف خود به جریان الکتریسیته احتیاج دارند. مودم، روتر، اکسس پوینت، هاب سوئیچ و کارت شبکه، از جمله تجهیزات اکتیو یا فعال هستند؛ که قلب تپنده یک شبکه کامپیوتری را تشکیل می‌دهند.

وجود برندهای گوناگون و مدل‌های مختلف تولید شده با ویژگی‌های متنوع، کار انتخاب تجهیزات اکتیو شبکه را پیچیده می‌کند. بنابراین توصیه اکید می‌کنیم که در این زمینه دقیقا بر اساس خواسته مدیر شبکه یا طراح شبکه، اقدام به خرید تجهیزات مدنظر نمایید.

 

دسته دوم از تجهیزات شبکه، شامل تجهیزات پسیو یا غیرفعال است.

تجهیزات پسیو شبکه به مجموعه تجهیزاتی گفته می‌شود که برای انجام وظایف محوله نیازمند جریان برق نیستند. این تجهیزات به‌طور معمول ارتباط میان تجهیزات اکتیو و رایانه‌ها را فراهم می‌کنند.

تجهیزات پسیو انواع فراوانی دارند. کابل شبکه، داکت شبکه، پریز شبکه، رک، پچ کورد، پچ پنل، کیستون و… از جمله موارد پر کاربرد در این زمینه هستند. اگرچه تجهیزات پسیو پیچیدگی کمتری نسبت به تجهیزات اکتیو دارند؛ اما به عنوان روش ارتباطی آنها، تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت نهایی شبکه خواهند داشت. بنابراین فروش تجهیزات شبکه پسیو نیز به اندازه فروش تجهیزات اکتیو پیچیده و تخصصی بوده و باید براساس استانداردهای تعریف شده از سوی طراح شبکه تهیه شود.

 

در یک دسته‌بندی جزئی‌تر، تجهیزات شبکه را می‌توان در گروه باسیم و بدون سیم قرار داد.

 

تجهیزات وایرلس یا بیسیم، این روزها مورد استقبال زیادی قرار گرفته‌اند. این تجهیزات اجازه می‌دهد که شما شبکه‌ای بدون استفاده از سیم داشته باشید؛ که مزیتی بزرگ برای سازمان‌های شلوغ محسوب می‌شود. آنتن وایرلس، روتر وایرلس و اکسس پوینت وایرلس، از جمله تجهیزات بی سیم پر استفاده در این زمینه هستند.

انواع تجهیزات مرتبط با فیبر نوری، از جمله مبدل فیبر، کابل فیبر، پچ کورد فیبر، پچ پنل فیبر و آداپتور فیبر، از دیگر تجهیزاتی هستند که در اجرای یک شبکه کامپیوتری کاربرد دارند.

در نهایت انواع دوربین‌های مداربسته و ذخیره‌سازهای شبکه، آخرین تجهیزاتی هستند که به فراخور ممکن است در شبکه کامپیوتری شما مورد نیاز باشد.

اگر همین امروز قصد خرید تجهیزات شبکه را دارید؛ کارشناسان ما در زمینه فروش تجهیزات شبکه می‌توانند مشاوره‌های خوب و موثری را در اختیار شما قرار دهند.